SkiGroup Academy

Mere end 30 års erfaring med uddannelse af personale

Vi har mange års erfaring i at uddanne det bedste personale og vi ligger utrolig meget vægt på at udforme professionelle uddannelsesforløb. SG Academy er til for at forberede vores nye Alpe-medarbejdere på et arbejde hos SkiGroup. Denne uddannelse er en blanding mellem teori og praktiske opgaver, som skal løses både individuelt og i teams. Vi, her hos SkiGroup, har et stort fokus på, hvordan vi skaber den bedste oplevelse for hinanden og for vores gæster.

Skiguide

Sg Academy's forløb for guider

Guide Kick Off (31.08.23-03.09.23)

Første skridt på vejen mod Alperne er vores indledende samtale, til samtalen vil du blive introduceret til SkGroup og arbejdseventyret som guide. Efter en vellykket samtale er næste skidt vores guide Kick Off, hvor du kan blive endnu klogere på en vinter som skiguide og vi kan sammensætte de bedste teams til den kommende vinter.

Guideskolen (medio nov - primo dec)

Målet med guideskolen er at uddanne og vejlede vores guider, så vi sammen kan levere Alpernes bedste guideservice. Dette skal gøres gennem en målrettet og relevant undervisning, der kombinerer teori og praksis.

Guideskolen vil desuden have et rigt indhold af sociale indslag, hvor der bygges gode sociale relationer på tværs, da vi ser det som en enormt vigtig del af guideskolens helhed.

Skolens overordnede temaer er:

    • Præsentationsteknik
    • Transfer- og mikrofonteknik
    • Arbejdet i lufthavnen
    • Servicekoncept
    • Utilfredse gæster og reklamationer
    • Uheld og forsikringer
    • Førstehjælp
    • Konflikthåndtering
    • Guide på pisten
    • Planlægning/afholdelse af arrangementer
    • Salg og service

Hotel personale

Sg Academy's forløb for Hotelpersonale

Hotel Kick Off (24.09.23-25.09.23)

Første skridt på vejen mod Alperne er vores indledende samtale, til samtalen vil du blive introduceret til SkGroup, arbejdseventyret som hotelpersonale samt de arbejdsfunktioner der er på vores Alpeffect Hoteller. Efter en vellykket samtale er næste skidt vores hotel Kick Off, hvor du kan blive endnu klogere på en vinter som hotelpersonale, og vi kan sammensætte de bedste teams til den kommende vinter.

Hotelskolen (primo dec - medio dec)

Vi vil sammen rejse til Østrig, hvor en koncentreret hotelskole venter. Målet med hotelskolen er at uddanne og vejlede vores hotelpersonale til at kunne skabe de bedste oplevelser for vores gæster, mens de opholder sig på hotellet. Derfor vil undervisningen varierer mellem teori og praktiske opgaver både individuelt og i teams samt massevis af socialt indhold.

 

Skolens overordnet temaer er:

    • Salg og service
    • Førstehjælp
    • Hygiejne 
    • Konflikthåndtering
    • Præsentationsteknik
    • Morgenmadsservice
    • Service ifm. buffet
    • Tallerkenservice
    • Drinks- og vinkendskab
    • Gæsterelationer
    • Teambuilding

Bliv leder i Alperne

Bliv leder i Alperne (uge 43)

At være leder på et af SkiGroup rejsemål er lig med stort ansvar. Uanset destination eller ledelsesfunktion vil man skulle løse komplekse problemstillinger. For som leder har man ansvar for, at hele destinationen og teamet fungerer godt. Det at være leder på et af SkiGroups rejsemål, giver muligheden for at sætte præg på sæsonen og et rejsemål. Vores ledere har et netværk i ryggen, som står til rådighed i form af vejledning og rådgivning. Vi ansætter ledere ud fra den forudsætning, at vi har tillid til, at man tager ejerskab og ansvar for rejsemålet og kan løfte resultater igennem SkiGroups værdier, mission og vision.

En unik udviklingsmulighed

Vi tilbyder alle vores ledere en unik mulighed for at finpudse sine lederkompetencer. Vi har fokus på de opgaver som venter, og samtidig forstår vi, at uddannelsen skal være relevant for vores lederes fremtidige virke.

Allerede fra efteråret begynder vi at fylde rygsækken op med redskaber til at begå sig i en hektisk og udfordrende vintersæson. Her har vi fokus på generel ledelse, og sætter det i relation til jobbet.

Uddannelsesforløbets overordnede temaer er:

Ledelse generelt 

    • Personlighedsprofil Garuda 
    • Situationsbestemt ledelse 
    • Krisehåndtering og beredskabsplan 
    • Motivation
    • Konflikthåndtering
    • Mægling
    • Mødeledelse
    • Kommunikaiton

Branchebestemt

    • Servicekoncept
    • Regnskabsundervisning
    • Bookingsystem
    • Ankomst/afrejse planlægning 
    • Personalefordeling 
    • Ugeprogrammer