SkiGroup Academy

Mere end 25 års erfaring med uddannelse af personale

Vi har mange års erfaring i at uddanne det bedste personale og vi ligger utrolig meget vægt på at udforme en professionel uddannelse. SG Academy er til for at forberede vores nye Alpe-medarbejdere på et arbejde hos SkiGroup. Denne uddannelse er en blanding mellem teori og praktiske opgaver, som skal løses både individuelt og i teams. Vi, her hos SkiGroup, har et stort fokus på, hvordan vi skaber den bedste oplevelse for hinanden og for vores gæster.

Skiguide

Sg Academy's forløb for guider

Rekrutterings dag 

Første skridt på vej mod alperne er vores rekrutteringsdag, som strækker sig over en hel dag. Her vil I for første gang blive introduceret for virksomheden samt guidejobbet. Vi slutter dagen af med en personlig jobsamtale. 

Guideskolen

Målsætningen er at uddanne og vejlede vores guider, så vi kan levere markedets bedste service for vores gæster. Dette skal gøres igennem en målrettet og relevant undervisning, som tegner teori og former praksis.

Skolen vil desuden have et rigt indhold af sociale indslag, da vi ser det som en vigtig del for helheden at vi opbygger gode sociale relationer.

Skolens overordnet temaer er:

    • Præsentationsteknik
    • Velkomstmøde
    • Transfer - teknik
    • Mikrofonteknik
    • Arbejdet i lufthavnen
    • Servicekoncept
    • Utilfredse gæster og reklamationer
    • Uheld og forsikringer
    • Førstehjælp
    • Konflikthåndtering
    • Guide på pisten
    • Planlægning/afholdelse af arrangementer
    • Salg og service

Hotel personale

Sg Academy's forløb for Hotelpersonale

Rekrutterings dag 

Første skridt på vej mod alperne er vores rekrutteringsdag, som strækker sig over en hel dag. Her vil I for første gang blive introduceret for virksomheden samt hotelpersonale jobbet. Vi slutter dagen af med en personlig jobsamtale. 

SG Academy – hotelpersonaleforløb

Vi vil sammen rejse til Østrig, hvor et koncentreret uddannelsesforløb venter.

Undervisningen varierer imellem teori og praktiske opgaver både individuelt og i teams. Du vil få indblik i hvordan vi skaber de bedste oplevelser for vores gæster.

Vores uddannelsesforløb udvikler sig hvert år, og sammen med dine kollegaer skal I blandt andet gennemgå:

Skolens overordnet temaer er:

    • Salg og service
    • Førstehjælp
    • Konflikthåndtering
    • POS System
    • Morgenmadsservice
    • Service ifm. buffet
    • Tallerkenservice
    • Vinkendskab
    • Gæsterelationer
    • Teambuilding

Bliv Leder i Alperne

Lederforløb

At være lederet SkiGroup rejsemål er lig med stort ansvar. Uanset destination eller ledelsesfunktion vil man skulle løse komplekse problemstillinger. Som leder har man ansvar for at hele destinationen fungerer godt. Det at være leder på et af SkiGroups rejsemål, giver muligheden for at sætte præg på sæsonen og et rejsemål. Vores ledere har et netværk i ryggen, som står til rådighed i form af vejledning og rådgivning. Vi ansætter ledere ud fra den forudsætning, at vi har tillid til, at man tager ejerskab og ansvar for rejsemålet og kan løfte resultater igennem SkiGroups værdier, mission og vision.

En unik udviklings mulighed

Vi tilbyder alle vores ledere en unik mulighed for at finpudse deres lederkompetencer. Vi har fokus på de opgaver som venter. Samtidig forstår vi, at uddannelsen skal være relevant for vores lederes fremtidige virke. Inden sæsonen er vores ledere med til at udvælge og sammensætte deres eget team.

Allerede fra september begynder vi at fylde rygsækken op med redskaber til at begå sig i en hektisk og kompakt vintersæson. Her har vi fokus på generel ledelse, og sætter det i relation til jobbet. Denne undervisning vil primært blive afholdt af vores eksterne partner Gitte Borring. Igennem mange år, som konsulent hos SkiGroup, kender Gitte de opgaver som venter. Hun har en unik evne til at sætte ledelsesteori i relation til praktikken

Uddannelses forløbets overordnede temaer er:

Ledelse generelt 

    • Personlighedsporfil Garuda 
    • Situationsbestemt ledelse 
    • Krise håndtering og beredskabsplan 
    • Motivation
    • Konflikthåndtering
    • Mægling
    • Mødeledelse
    • Kommunikaiton

Branchebestemt

    • Oplevelsesteori
    • Servicekoncept
    • Regnskabsundervisning
    • Booking system
    • Ankomst/afrejse planlægning 
    • Personale fordeling 
    • Ugeprogrammer