SkiGroup Academy

Mere end 30 års erfaring med uddannelse af personale

Vi har mange års erfaring i at uddanne det bedste personale og vi ligger utrolig meget vægt på at udforme professionelle uddannelsesforløb. SG Academy er til for at forberede vores nye Alpe-medarbejdere på et arbejde hos SkiGroup. Denne uddannelse er en blanding mellem teori og praktiske opgaver, som skal løses både individuelt og i teams. Vi, her hos SkiGroup, har et stort fokus på, hvordan vi skaber den bedste oplevelser for hinanden og for vores gæster.

Skiguide

Sg Academy's forløb for guider

Guide Kick Off

Første skridt på vejen mod Alperne er vores indledende samtale, til samtalen vil du blive introduceret til SkiGroup og arbejdseventyret som guide. Efter en vellykket samtale er næste skridt vores Guide Kick Off, hvor du kan blive endnu klogere på en vinter som skiguide og vi kan sammensætte de bedste teams til den kommende vinter.

Guideskolen (medio nov - primo dec)

Målet med guideskolen er at uddanne og vejlede vores guider, så vi sammen kan levere Alpernes bedste guideservice. Dette skal gøres gennem en målrettet og relevant undervisning, der kombinerer teori og praksis.

Guideskolen vil desuden have et rigt indhold af sociale indslag, hvor der bygges gode sociale relationer på tværs, da vi ser det som en enormt vigtig del af guideskolens helhed.

Guideskolens overordnede temaer er:

    • Præsentationsteknik
    • Transfer- og mikrofonteknik
    • Arbejdet i lufthavnen
    • Servicekoncept
    • Utilfredse gæster og reklamationer
    • Uheld og forsikringer
    • Førstehjælp
    • Konflikthåndtering
    • Guide på pisten
    • Planlægning/afholdelse af arrangementer
    • Salg og service

Hotelpersonale

Sg Academy's forløb for Hotelpersonale

Hotel Kick Off

Første skridt på vejen mod Alperne er vores indledende samtale. Til samtalen vil du blive introduceret til SkiGroup, arbejdseventyret som hotelpersonale samt de arbejdsfunktioner der er på vores Alpeffect Hoteller. Efter en vellykket samtale er næste skridt vores Hotel Kick Off, hvor du kan blive endnu klogere på en vinter som hotelpersonale, og vi kan sammensætte de bedste teams til den kommende vinter.

Hotelskolen (primo dec - medio dec)

Vi vil sammen rejse til Østrig, hvor en koncentreret hotelskole venter. Målet med hotelskolen er at uddanne og vejlede vores hotelpersonale til at kunne skabe de bedste oplevelser for vores gæster, mens de opholder sig på hotellet. Derfor vil undervisningen varierer mellem teori og praktiske opgaver både individuelt og i teams samt massevis af socialt indhold.

 

Hotelskolens overordnet temaer er:

    • Salg og service
    • Førstehjælp
    • Hygiejne 
    • Konflikthåndtering
    • Præsentationsteknik
    • Morgenmadsservice
    • Service ifm. buffet
    • Tallerkenservice
    • Drinks- og vinkendskab
    • Gæsterelationer
    • Teambuilding